Velkommen til Topptrim! Dersom du har bikket det fryktsomme 40-tallet, og ønsker å holde både helsa og kroppen i topp form, er dette den perfekte siden for deg. Det er ikke enkelt å skulle holde formen ved like etter fylte 40. Kanskje har du fått barn, og ønsker å komme tilbake til den formen du var i før du ble gravid. Kanskje er du psykisk utmattet av et hektisk arbeidsliv, og sliter med å legge om tankesettet slik at du kan motivere deg selv. Kanskje har du motivasjon og vilje, men ikke tid. Det er mye som kan stå i veien for å få innklemt den hverdagslige treningen og mosjonen. Men heldigvis for oss alle, er det mye enklere enn det høres ut!

Endre mentaliteten

Yoga ExerciseDet første man burde gjøre, er å jobbe med sitt eget tankesett. Der du ser hindringer og motstand, bør du heller lete etter muligheter og smutthull. Om du for eksempel sliter med å finne tid til å trene fordi du har jobb, barn og kanskje kurs på kveldstid, bør du heller lete etter den ekstra halvtimen du kanskje har til rådighet. For du trenger strengt tatt ikke å sette av mer enn 30 minutter til ei god økt, og du vil få stor nytte av den uansett. Det er utrolig hva 30 minutter med for eksempel styrketrening flere ganger i uken kan gjøre med deg selv og kroppen din.

Hvis du har 30 minutter å avse en dag, og for eksempel 60 minutter en annen dag som du kan bruke til for eksempel kondisjon, får du en god og variert treningsuke. Dette kan jo igjen ganske raskt føre til at du endrer mentaliteten din også, slik at du etterhvert tenker mye mer produktivt og blir mer løsningsorientert – også på andre områder enn trening. Trening er ikke bare sunt for kroppen og den generelle, fysiske helsa, men det kan gjøre underverker for mentaliteten også.

Dette finner du her

Her vil du finne mange gode og informative sider som vil hjelpe deg på veien til en sunn og frisk mentalitet og kropp! Blant annet kan du lese om hvordan du på best mulig vis kan underholde deg selv på et ellers litt grått og trist treningssenter. Dette er også svært viktig for at økten din skal bli morsom, fremfor at det blir en plikt. Er det en plikt, er det også mye vanskeligere og tyngre å dra seg dit, men om du klarer å gjøre økten så morsom og utfordrende som mulig, er det større sjanse for at du klarer å gjøre en fast rutine ut av det. Det er bare å surfe rundt her og se hva du kan finne av tips og triks, og la treningen begynne!